پارسیان ریل شرق

درباره پارسیان ریل شرق

پیشرو در حمل و نقل داخلی و بین المللی

مقدمه:

شرکت حمل و نقل بین المللی پارسیان ریل شرق با اخذ مجوزهای قانونی از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را از سال 1388 تحت امکانات کریری راه آهن و قبول مسئولیتهای فورواردری عملیات حمل و نقل زمینی (ریلی – جاده ای) برای انواع محمولات به تمامی نقاط ایران و جهان آغاز نموده است و در مدت 10سال از شروع فعالیت خود توانسته است با استفاده از واگنهای باری خصوصی ، کامیونهای بارکش خصوصی ، تجهیزات و وسایل ترابری ریلی داخلی و خارجی اجاره ای و با بکارگیری از کارکنان متخصص و باتجربه ایرانی و همچنین با بهره گیری از کارگزاران و شرکتهای حمل و نقل خارجی بصورت انحصاری ، نسبت به حمل و نقل و جابجائی میلیونها تن انواع محمولات به ویژه غلات اقدام و همواره رضایت صاحبان کالا و مشتریان دولتی و خصوصی را از عملکرد خود چه از لحاظ تعرفه (کرایه) حمل مناسب و چه از لحاظ سرعت در حمل و انتقال کالاها فراهم نموده است.

شرکت پارسیان ریل شرق باتوجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود و تسلط به دانش تمامی شیوه های حمل و نقل بین المللی همواره آمادگی قبول سفارشات حمل را دارا می باشد.

شرح خدمات حمل:

– شرکت در حال حاضر با مالکیت واگن های مسقف باری ، بونکر (هوپر) ،  کامیون بارکش و ماشین آلات بارگیری و تخلیه محمولات از قبیل لودر ، لیفتراک ، کشنده ، نوارنقاله و مکنده نسبت به حمل و نقل انواع محمولات فله ، بسته ای و ترافیکی از مبادی بندری (بندرامام ، بندرعباس ، امیرآباد) و غیربندری به تمامی نقاط داخل کشور ایران اقدام می نماید.

– حمل و نقل انواع کالاهای صادراتی ، وارداتی ، ترانزیت با مناسب ترین قیمت از / به کلیه ایستگاههای راه آهن کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) خصوصاً کشورهای آسیای میانه ، روسیه ، اکراین و کشورهای خاورمیانه از قبیل ترکیه ، سوریه و کشورهای اروپای شرقی و همچنین حمل ترکیبی (ریل – دریا) به کشورهای حوزه خلیج فارس

– حمل و نقل ترکیبی انواع محمولات به صورت DOOR TO DOOR از کلیه بنادر ایران به مقاصد مختلف داخل کشور.

– حمل و نقل زمینی کالا به ویژه غلات به وسیله کامیونهای ملکی (کمپرسی) و اجاره ای به نقاط مختلف داخل ایران.

– حمل محمولات سنگین و ترافیکی مانند ژنراتور و توربین های نیروگاهها و سدها به وسیله واگنهای کمرشکن ملکی.

ناوگان ریلی:

شرکت پارسیان مالک بیش از 1056 دستگاه واگن باری بشرح زیر می باشد:

– 583 واگن باری مسقف با استاندارد UIC، قابل سیر در خطوط ریلی نرمال (1435میلی متر) و با ظرفیت بارگیری 55 تن و  65 تن.

– 106 واگن باری بونکر (هوپر) مخصوص حمل روغن خوراکی با استاندارد UIC و ظرفیت بارگیری 65 تن.

– کلیه واگنهای فوق می توانند در خط آهن ایران ، ترکیه ، سوریه و همچنین ایستگاه سرخس ترکمنستان تردد نمایند.

– تعداد 367 واگن فله بر ایرانی جهت حمل غلات با ظرفیت بارگیری 68.5 تن .

– تعداد 5 دستگاه تراک موبیل (کشنده) ملکی که جهت مانور و جابجائی واگنهای تحت اختیار شرکت در ایستگاهها مورد استفاده قرار می گیرد.

 ناوگان جاده ای:

– شرکت پارسیان مالک تعداد 30 دستگاه کامیون بارکش با ظرفیت بارگیری 5/22تن می باشد که جهت حمل ترکیبی غلات و تحویل کالا در مقصد استفاده می نماید.

– در مواقع حمل ترکیبی DOOR TO DOOR غلات شرکت اقدام به اجاره کامیون به اندازه مورد نیاز می کند.

شرح خدمات بارگیری و تخلیه:

شرکت با استفاده از امکانات و ابزارآلات موجود خود شامل قیف ، گراب ، مکنده ، تسمه نقاله ، لودر ، لیفتراک قادر به تخلیه انواع محمولات فله و بسته بندی در مقاصد مورد نظر مشتریان می باشد.

– صدور بارنامه های ریلی SMGS ، TEA ، CIM.

– ارائه دهنده کد مسیر حمل ریلی و پرداخت کننده کرایه حمل برای کالاهای مختلف در حمل نقل ریلی به کشورهای آسیای میانه CIS ، ترکیه و سوریه.

– ردیابی واگنها در حمل نقل ریلی داخلی .

– این شرکت دارای شعبات و نمایندگی های مختلف در سراسر کشور ایران از جمله تهران – سرخس – مشهد – شهید مطهری – بندر عباس – بندر امام – بندر امیرآباد – بندر خرمشهر – بندر ترکمن – بندر ماهشهر – رازی – جلفا – تبریز – اصفهان – گرگان – زاهدان – سیوند – نکا – میاندره – اینچه برون و …. می باشد.

آمار عملکرد حمل و نقل شرکت:

شرکت پارسیان از ابتدای فعالیت خود تاکنون در بخش حمل و نقل داخلی قریب به  6میلیون تن انواع غلات و محمولات سیمان و کودشیمیائی و سایر کالاهای    بسته بندی و در بخش بین المللی بیش از یک میلیون تن سیمان و سایر محمولات را بصورت ریلی یا ترکیبی (ریل – جاده) حمل نموده است در ضمن باتوجه به اینکه شرکت پارسیان ریل شرق تنها شرکت مجرب در زمینه حمل و نقل ریلی غلات در کشور ایران می باشد لذا هر سال صاحبان کالای غلات که بطور عمده شرکتها و سازمانهای دولتی و کارخانجات بخش خصوصی هستند با این شرکت قرارداد حمل به صورت ریلی یا ترکیبی منعقد می نمایند که حدود آمار حمل سالانه در بخش حمل و نقل داخلی بشرح جدول ذیل می باشد:

ارقام به تن می باشد

نوع بار

1388

1389

1390

1391

1392

1393

1394

1395

گندم

72,571

0

0

18,887

7,034

389,160

469,351

568,706

دانه هاي نباتي و روغني

62,724

213,879

237,480

131,810

84,498

63,280

110,061

331,599

جو

18,488

25

39,864

17,767

12,186

70,010

53,056

0

ذرت

3,472

0

0

218,794

224,538

121,118

70,180

10,823

انواع کنجاله

0

0

334

13,540

0

14,996

0

0

سیمان

21,960

25

40,198

236,560

236,724

136,114

123,236

10,823

متفرقه

80,990

131,452

88,763

6,916

12,120

12,960

15,184

41,766

جمع کل

342,727

515,535

552,416

731,166

766,501

823,897

881,936

1,009,855

 

توضیح اینکه تا پایان آبان سال 1396 حدود 902000 تن انواع کالا توسط این شرکت حمل گردیده است که از این میزان حدود 583000 تن گندم ، 263000 تن دانه های نباتی و روغنی 38000 تن جو ، 30,000 تن ذرت و مابقی کالاهای متفرقه بوده است.

 امکانات تاسیساتی و طرحهای توسعه:

پایانه ذخیره سازی بندرامام خمینی (ره) : باتوجه به برنامه ریزیهای قبلی و انجام مطالعات از بازارهای داخلی و منطقه ای در مورد محمولات غله ، شرکت پارسیان با هدف توسعه و گسترش فعالیت خود در زمینه انبار غلات ، افزایش حمل و نقل ریلی ، کاهش و یا حذف دموراژ کشتی ها ، سرعت در تخلیه کشتی ها از سال 2013 نسبت به انعقاد قرارداد دوجانبه با سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران جهت ساخت سیلوها و انبارهای سرپوشیده در محوطه داخلی بندر امام خمینی با اجاره زمین اقدام به  سرمایه گذاری نموده است.

مشخصات طرح ساخت سیلوها بشرح زیر می باشد:

1-وسعت زمین حدود 5/8 هکتار (85.000مترمربع).

2- روش سرمایه گذاری بصورت B.O.T (ساخت ، بهره برداری و واگذاری).

3- در فاز یک اولین سیلو با ظرفیت 50.000 تن در حال احداث با پیشرفت فیزیکی 98%   می باشد و انبار سرپوشیده به ظرفیت 20.000 تن احداث شده که اکنون در حال   بهره برداری می باشد.

4- در فاز دوم ، دومین سیلو با ظرفیت 100.000 تن با پیشرفت فیزیکی 50% در حال احداث می باشد و انبارهای سرپوشیده به ظرفیت 70.000 تن احداث که از ابتدای سال 1395 در حال بهره برداری می باشند.

5- مدت بهره برداری از سیلوها پس از اتمام ساخت در فاز اول 17 سال و در فاز دوم 20 سال می باشد.

6- سیلوی فاز اول تا 3 ماه دیگر و سیلوی فاز دوم تا 18 ماه دیگر افتتاح و راه اندازی      می شود.

7- فاصله اسکله تا سیلوها حدود 2 کیلومتر می باشد.

8- محموله غلات کشتی های وارداتی به کامیونهای فله بر ویژه تخلیه و به وسیله کامیونها به سیلو انتقال و تخلیه می شود.

9- میزان غلات قابل تخلیه از واگنها و کامیونها در سیلوی فاز اول روزانه 8000 تن  و در سیلوی فاز دوم روزانه 12000 تن می باشد.

10- طراحی سایت سیلو به صورت ریلی و جاده ای انجام و پیش بینی شده است.

11- میزان بارگیری برای واگنها در سیلوی فاز 1 روزانه 6000 تن و میزان بارگیری برای کامیون ها روزانه 2500 تن خواهد بود.

12- در سیلوها 2 دستگاه باسکول ریلی هر کدام با ظرفیت 120 تن و 2 دستگاه باسکول  جاده ای هر کدام به ظرفیت 60 تن جهت توزین واگنها و کامیونهای خالی و باردار احداث شده است.

13- طراحی ساخت سیلوها جهت غلات وارداتی ، صادراتی و ترانزیت وارده و صادره انجام پذیرفته است.

پایانه ذخیره سازی سیوند:

: این شرکت با سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد اجاره به شرط تجهیز پایانه تخلیه و بارگیری گندم در ایستگاه سیوند نسبت به احداث و بهره برداری پایانه تخلیه و بارگیری گندم با مشخصات ذیل اقدام نموده است: عملیات بسترسازی ؛ زیرسازی و روسازی در قطعه زمینی به وسعت  10(ده) هکتار –   ریگذاری 360 متر با نصب 2 (دو) دستگاه سوزن – نصب 2 (دو)  دستگاه باسکول ریلی هر کدام با ظرفیت 120 تن – نصب یکدستگاه باسکول جاده ای با ظرفیت 60 تن – احداث یک دستگاه کندوی سیلو با ظرفیت 1000 تن و 2 (دو) دستگاه کندوی صادراتی هر کدام با ظرفیت 80تن. پایانه مذکور در مجموع سالیانه توان تخلیه و بارگیری حدود 200,000تن انواع غلات به ویژه گندم را دارا می باشد. این پایانه از آذرماه سال 1396 بهره برداری گردیده و در حال حاضر روزانه 900 تن گندم به واگنها بارگیری و به مقاصد مورد نظر اعزام می گردند.

سایت ایستگاه میاندره:

این سایت با وسعت حدود 4 هکتار و با سرمایه گذاری این شرکت در ایستگاه میاندره (شهرک صنعتی سمنان) در سال 1395 طی انعقاد قرارداد بلندمدت جهت تخلیه و بارگیری انواع غلات بصورت ترکیبی با مشخصات ذیل احداث گردید:

بسترسازی ، زیرسازی و روزسازی – ایجاد رمپ – دیوارکشی – نصب یکدستگاه باسکول جاده ای با ظرفیت 60 تن – بتن ریزی محوطه – استقرار سایر تجهیزات اداری و بهداشتی و…….

این سایت از سال 1395 عملیاتی بوده و توان تخلیه روزانه 2200 تن انواع غلات از واگن به کامیون را دارا می باشد.

سایت ایستگاه باری زاهدان:

این شرکت در سال 1395 با سرمایه گذاری در ایستگاه باری زاهدان نسبت به احداث سکوی تخلیه و بارگیری شامل بسترسازی ، زیرسازی و روسازی حدود 4000 مترمربع با ایجاد رمپ ، نصب یکدستگاه باسکول    جاده ای با ظرفیت 60 تن و استقرار سایر تجهیزات مورد نیاز در راستای تخلیه و بارگیری غلات به ویژه گندم از واگن به کامیون اقدام نموده است. بطوری که توان تخلیه روزانه 1000تن گندم در این سایت تخلیه مقدور می باشد.

سایت ایستگاه کرج:

: این سایت طی انعقاد قراردادی بصورت استیجاری و بلندمدت از سالیان قبل تحت اختیار این شرکت قرار گرفته است. سایت مذکور با سرمایه گذاری   این شرکت عملیاتی گردیده و مشخصات آن بشرح ذیل می باشد:

وسعت 5 هکتار – محوطه سازی بصورت آسفالت – نصب یکدستگاه باسکول جاده ای با ظرفیت 60 تن – احداث ساختمانهای اداری و بهداشتی و…

توان تخلیه و بارگیری انواع غلات در این سایت بصورت ترکیبی (ریل – جاده) از قرار روزانه 2500 می باشد.

سایت اختصاصی تعمیرات واگن در بندرترکمن:

باتوجه به اینکه شرکت مالک نزدیک به 1400 دستگاه واگن باری می باشد از سال 1390 محوطه و سایت تعمیرات واگن های باری و مسافری ایستگاه بندرترکمن که متعلق به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد را اجاره نموده تا نسبت به انجام تعمیرات اساسی و نیمه اساسی واگنهای خصوصی خود اقدام نماید.

توسعه ناوگان ریلی:

خرید واگنهای فله بر: در راستای توسعه و افزایش حمل و نقل ریلی غلات و نوسازی ناوگان ریلی ، شرکت پارسیان ریل شرق در نظر دارد تا ظرف مدت دوسال آینده نسبت به خرید 500 دستگاه واگن فله بر جهت حمل غلات اقدام نماید که در فاز اول در سال 1396 اقدام به انعقاد قرارداد خرید 100 دستگاه واگن فله بر نو از شرکت سازنده داخلی نموده و تاکنون تعداد 30واگن ساخته و تحویل این شرکت شده است و 70 دستگاه واگن مابقی از قرار هر ماه 10دستگاه طی 7 ماه آتی تحویل خواهد شد و در فازهای بعدی نسبت به خرید 400 واگن دیگر بتدریج اقدام می گردد.

برای دیدن تمامی عکسهای شرکت پارسیان ریل شرق بر روی لینک کلیک کنید.

به مشاوره نیاز دارید؟